Bijna iedere ondernemer is ondertussen op de hoogte van het belang om hoog te scoren in de zoekmachines. Online zichtbaarheid verbeteren noemen we ook wel SEO, dit is een Engelse afkorting voor zoekmachine optimalisatie. Wat nog niet iedereen weet, is dat lokale vindbaarheid minstens net zo belangrijk is als online vindbaarheid in het algemeen. Google weet namelijk vaak precies waar jij bent, en als je op zoek bent naar een winkel die in de buurt zit, weet Google welke winkels dat zijn.
Om je lokale vindbaarheid in Google te verbeteren, is een goede eerste stap om je bedrijf aan te melden bij Google My Business. Dit kan je ook wel zien als het achterlaten van jouw online visitekaartje. Consumenten kunnen hier belangrijke informatie over je bedrijf vinden wanneer ze hiernaar op zoek zijn. Bovendien is de kans groot dat jouw website hoog in de zoekresultaten verschijnt wanneer een potentiele klant een zoekopdracht intypt als deze in de buurt is.
Je kunt ook SEO-tips toepassen om je lokale vindbaarheid te optimaliseren. Je kunt bijvoorbeeld je content op zo’n manier inzetten dat het een positief effect op jouw online vindbaarheid heeft. Dit kun je bijvoorbeeld doen door een relevant zoekwoord in combinatie met de plaatsnaam van jouw bedrijf op een paginatitel te plaatsen. Ook kun je dit doen door deze zelfde combinatie in een URL of in de alt tag van de pagina te plaatsen.
Tot slot is het ook verstandig om linkbuilding toe te passen wanneer je lokaal beter gevonden wilt worden. Plaats bijvoorbeeld een link naar jouw website in combinatie met een relevant zoekwoord op websites zoals een online telefoonboek of een bedrijfsgids. Voor inspiratie voor websites waar je links kunt plaatsen, kun je via bijvoorbeeld Ahrefs kijken op wat voor websites jouw concurrenten links hebben geplaatst. Linkbuilding stimuleert de reputatie van jouw website waardoor je uiteindelijk hoger in de zoekresultaten van Google zult verschijnen. |
http://www.economy.nl |
